MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH |
|
Branżowa SZKOŁA I STOPNIA |
Mechanikiem samochodowym nazywamy specjalistę zajmującego się naprawą aut, ale nie tylko. Może on też dokonywać niezbędnych regulacji w pojeździe i kontrolować jego stan techniczny, ale także stopień zużycia podzespołów i układów. Każdy, kto jest szczęśliwym posiadaczem samochodu osobowego (a jest ich zarejestrowanych ponad 16 mln) dobrze zna ten lęk, kiedy coś zepsuje się w jego ukochanym pojeździe i musi odwiedzić mechanika samochodowego. Najlepiej mają się szczęśliwcy, którzy mogą pochwalić się znajomością z takim fachowcem. Mechanicy oprócz osobówek mogą też naprawiać autobusy, jednoślady, ciągniki, maszyny rolnicze i inne wehikuły. Uczący się w tym kierunku uczniowie stają się specjalistami z dziedziny naprawy i eksploatacji pojazdów samochodowych, a także diagnostyki samochodowej. Zapotrzebowanie na mechaników pojazdów samochodowych jest bardzo duże. Absolwent szkoły będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
Osiągnięte w procesie kształcenia kwalifikacje zawodowe, umożliwią absolwentowi prowadzenie działalności gospodarczej oraz podejmowanie pracy między innymi w:
W zawodzie mechanik pojazdów samochodowych uczniowie kształcą się w jednej kwalifikacji: K1 - Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych.Uczniowie którzy zdecydują się na ten kierunek mają możliwość uzyskania prawa jazdy na kursie obejmującym naukę przepisów ruchu drogowego i techniki kierowania pojazdami. Uczniowie naszej szkoły kształceni w tym zawodzie każdego roku zdobywają medalowe miejsca w motoryzacyjnym powiatowych i wojewódzkich konkursach samochodowych i zdają egzaminy zawodowe prawie w 100 %.
Wymagania psychofizyczne właściwe dla zawodu · Zainteresowania techniczne, · Wysoki poziom spostrzegawczości, · Zdolność koncentracji uwagi, · Zrównoważenie. · Wyobraźnia przestrzenna. · Zamiłowanie do dokładnej pracy. · Koordynacja zmysłowo - ruchowa.
Przeciwwskazania zdrowotne · Zaburzenia psychiczne. · Zaburzenia równowagi i świadomości. · Wady wzroku nie poddające się korekcji (wzrokowa kontrola pracy). · Brak widzenia obuocznego (obsługa maszyn w ruchu) · Uszkodzenia narządu słuchu uniemożliwiające kontrolę słuchową pracy maszyn (hałas).
|
|